Jestliže se už jednou rozhodnete včlenit do komunity hráčů Counter-Striku, pocítíte jako v každé organizaci potřebu se nějak zviditelnit, odlišit. Engine Half-Lifu přišel s vynikající vychytávkou, a tou je možnost sprejování hráčova loga po zdech kdekoli v mapách. Máte možnost si vybrat některý z předdefinovaných obrázků a stříkat je po zdech všude, kde budete chtít dát najevo svoji přítomnost. Je to skvělé, alespoň chvíli. Problém je v tom, že obrázků není příliš mnoho na výběr a pokud byste takto vybaveni vyrazili někam do světa prostřednictvím Internetu, potkávali byste „svoje“ logo i tam, kde jste nikdy nebyli.
Asi vás napadá myšlenka, že by nebylo špatné mít svoje logo vlastní, jedinečné, které nepoužije nikdo jiný a které už opravdu řekne, že jste to byli právě vy, kdo jej našplíchal na zeď v přestávce mezi fragy. To už by byla jiná. No a my přinášíme tuto možnost právě v následujícím postupu, který vám dovolí vytvořit si nejen vlastní logo, ale dokonce logo barevné, které okamžitě odsune ostatní sprejery o několik úrovní níž a které hned zpřesní vaši mušku a zbystří smysly. Je to něco jako bojová píseň, která dodá vojákům odvahu (spolu s rumem, vodkou, čajem apod., podle toho, jestli válčíte za Kubu, Rusko, Čínu či jiný národ - ale to už sem nepleťme).
Co budeme pro vytvoření potřebovat? Hlavně fantazii. V mém případě je to poměrně jednoduché - můj nick mickey_mouse přesně určuje, jak má moje logo vypadat a tak jsem v našem postupu použil obrázek, který od nynějška bude mou bojovou zástavou. Dále budete potřebovat nějaký bitmapový editor, který umí pracovat s obrázky v indexovaných barvách, což může být třeba Photoshop, Paint Shop Pro apod. Nakonec budete potřebovat ještě konverzní utilitku, na kterou odkazujeme linkem dále v postupu a kterou si tedy od nás můžete stáhnout.
Postup tvorby loga jsem se pokusil popsat tak, aby bylo vše zcela jasné a krok za krokem jste prošli celým procesem bez potíží. Uvedený postup je pro Photoshop, v případě použití jiného programu si musíte adekvátní funkce najít. Nejdříve je tu seznam požadavků, které jsou na obrázek kladeny a které musíte dodržovat, aby výsledek fungoval, dále následuje vlastní postup. Ještě doplním, že takto vytvořené logo můžete použít nejen v Counter-Striku, ale v podstatě v každé herní modifikaci Half-Lifu jakož i v Half-Lifu samotném.
Požadavky na obrázek
1. Oba rozměry musí být násobkem 16. Např. 80x64 pixelů.
2. Obrázek musí být 8-bitový (256 barev)
3. Velikost obrázku nesmí přesáhnout 12288 bytů.
4. Nemůžete použít barvu #0000FF (pravá modrá), protože se tato barva používá pro transparenci (průhlednost). Jinak řečeno tuto barvu použít můžete, ale plochy, které bude pokrývat budou ve výsledku průhledné.
5. Velikost výsledného souboru pldecal.wad nesmí přesáhnout 15Kb.
Postup
1. Nejdříve si vyberte či vytvořte vhodný obrázek, upravte si jeho rozměry dle požadavku č. 1 a upravte si průhlednost. Náš příklad o rozměrech 96 x 96 pixelů je na obrázku (kostkované plochy značí průhledná místa v obrázku).
2. Nyní si obrázek převeďte do 256 barev dle požadavku 2. V Photoshopu to provedete pomocí volby Image/Mode/Indexed Colors (zkusím si tipnout názvy v českém Photoshopu: Obraz - Režim - Indexované barvy) a následným nastavením 256 barev v dialogu, který se vám objeví a zatrhneme pole Transparency (česky snad Průhlednost).
3. Nastavíme si nyní průhlednou barvu, která musí být modrá podle požadavku 4. To provedeme volbou Image/Mode/Color Table (Obraz - Režim - Tabulka barev), čímž se nám zobrazí paleta barev, které obrázek používá. Klepneme myší do políčka, které je úplně poslední (úplně vpravo dole) a navolíme pro něj modrou barvu s hodnotami 0000FF (zapíšeme tuto hodnotu do políčka). V obrázku se to ihned projeví tím, že plochy, které mají být průhledné zmodrají.
4. Obrázek uložíme do formátu BMP pod názvem pldecal.bmp. Velikost obrázku by neměla přesáhnout 12288 bytů - viz požadavek 3.
5. Použijeme konverzní utilitu, kterou stáhnete odtud (50 kb) a ta vám vytvoří soubor pldecal.wad, který by zase neměl přesáhnout svojí velikostí 15Kb, jak je uvedeno v požadavku 5. Konverzi provedete tak, že si vytvoříte adresář, do kterého rozbalíte soubor compiler.zip a tam přesunete obrázek pldecal.bmp. Teď už jen spustíte soubor convert.bat. Tím se vytvoří soubor pldecal.wad, který si zkopírujete do adresaře s příslušnou modifikací HL, kde chcete, aby se logo objevilo, v případě Counter-Striku do adresáře Cstrike.
Následující obrázek ukazuje použití loga v praxi. Pro srovnání vlevo vidíte i jednobarevné logo původní.
No nic, barevné logo máme za sebou. Nyní zbývá se naučit Counter-Strike pořádně hrát.
Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 26.března 2001
games.tiscali.cz
Asi vás napadá myšlenka, že by nebylo špatné mít svoje logo vlastní, jedinečné, které nepoužije nikdo jiný a které už opravdu řekne, že jste to byli právě vy, kdo jej našplíchal na zeď v přestávce mezi fragy. To už by byla jiná. No a my přinášíme tuto možnost právě v následujícím postupu, který vám dovolí vytvořit si nejen vlastní logo, ale dokonce logo barevné, které okamžitě odsune ostatní sprejery o několik úrovní níž a které hned zpřesní vaši mušku a zbystří smysly. Je to něco jako bojová píseň, která dodá vojákům odvahu (spolu s rumem, vodkou, čajem apod., podle toho, jestli válčíte za Kubu, Rusko, Čínu či jiný národ - ale to už sem nepleťme).
Co budeme pro vytvoření potřebovat? Hlavně fantazii. V mém případě je to poměrně jednoduché - můj nick mickey_mouse přesně určuje, jak má moje logo vypadat a tak jsem v našem postupu použil obrázek, který od nynějška bude mou bojovou zástavou. Dále budete potřebovat nějaký bitmapový editor, který umí pracovat s obrázky v indexovaných barvách, což může být třeba Photoshop, Paint Shop Pro apod. Nakonec budete potřebovat ještě konverzní utilitku, na kterou odkazujeme linkem dále v postupu a kterou si tedy od nás můžete stáhnout.
Postup tvorby loga jsem se pokusil popsat tak, aby bylo vše zcela jasné a krok za krokem jste prošli celým procesem bez potíží. Uvedený postup je pro Photoshop, v případě použití jiného programu si musíte adekvátní funkce najít. Nejdříve je tu seznam požadavků, které jsou na obrázek kladeny a které musíte dodržovat, aby výsledek fungoval, dále následuje vlastní postup. Ještě doplním, že takto vytvořené logo můžete použít nejen v Counter-Striku, ale v podstatě v každé herní modifikaci Half-Lifu jakož i v Half-Lifu samotném.
Požadavky na obrázek
1. Oba rozměry musí být násobkem 16. Např. 80x64 pixelů.
2. Obrázek musí být 8-bitový (256 barev)
3. Velikost obrázku nesmí přesáhnout 12288 bytů.
4. Nemůžete použít barvu #0000FF (pravá modrá), protože se tato barva používá pro transparenci (průhlednost). Jinak řečeno tuto barvu použít můžete, ale plochy, které bude pokrývat budou ve výsledku průhledné.
5. Velikost výsledného souboru pldecal.wad nesmí přesáhnout 15Kb.
Postup
1. Nejdříve si vyberte či vytvořte vhodný obrázek, upravte si jeho rozměry dle požadavku č. 1 a upravte si průhlednost. Náš příklad o rozměrech 96 x 96 pixelů je na obrázku (kostkované plochy značí průhledná místa v obrázku).
2. Nyní si obrázek převeďte do 256 barev dle požadavku 2. V Photoshopu to provedete pomocí volby Image/Mode/Indexed Colors (zkusím si tipnout názvy v českém Photoshopu: Obraz - Režim - Indexované barvy) a následným nastavením 256 barev v dialogu, který se vám objeví a zatrhneme pole Transparency (česky snad Průhlednost).
3. Nastavíme si nyní průhlednou barvu, která musí být modrá podle požadavku 4. To provedeme volbou Image/Mode/Color Table (Obraz - Režim - Tabulka barev), čímž se nám zobrazí paleta barev, které obrázek používá. Klepneme myší do políčka, které je úplně poslední (úplně vpravo dole) a navolíme pro něj modrou barvu s hodnotami 0000FF (zapíšeme tuto hodnotu do políčka). V obrázku se to ihned projeví tím, že plochy, které mají být průhledné zmodrají.
4. Obrázek uložíme do formátu BMP pod názvem pldecal.bmp. Velikost obrázku by neměla přesáhnout 12288 bytů - viz požadavek 3.
5. Použijeme konverzní utilitu, kterou stáhnete odtud (50 kb) a ta vám vytvoří soubor pldecal.wad, který by zase neměl přesáhnout svojí velikostí 15Kb, jak je uvedeno v požadavku 5. Konverzi provedete tak, že si vytvoříte adresář, do kterého rozbalíte soubor compiler.zip a tam přesunete obrázek pldecal.bmp. Teď už jen spustíte soubor convert.bat. Tím se vytvoří soubor pldecal.wad, který si zkopírujete do adresaře s příslušnou modifikací HL, kde chcete, aby se logo objevilo, v případě Counter-Striku do adresáře Cstrike.
Následující obrázek ukazuje použití loga v praxi. Pro srovnání vlevo vidíte i jednobarevné logo původní.
No nic, barevné logo máme za sebou. Nyní zbývá se naučit Counter-Strike pořádně hrát.
Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 26.března 2001
games.tiscali.cz